Zagrożenia dzieci w wieku szkolnym w Internecie Bachelor thesis
Thesis information
| Language of the thesis: | polish [PL] |
| Title: |
Zagrożenia dzieci w wieku szkolnym w Internecie
Children's online safety in early school age
|
| Author: |
Licencjat for study program BWC-1-NST
Date of diploma exam:
7 September 2025
|
| Dissertation advisor: | |
| Seminar: | Seminarium dyplomowe (licencjackie) |
| Organizational unit: | University of Justice |
| Date of approval of the subject: | Dec. 19, 2024 |
| Date of submission: | Aug. 28, 2025 |
| Abstract: |
Rosnąca integracja Internetu z codziennym życiem dzieci, zwłaszcza w sferze edukacji i interakcji społecznych, niesie ze sobą zarówno szanse, jak i zagrożenia. Dzieci w wieku wczesnoszkolnym, które są szczególnie narażone, napotykają liczne zagrożenia online, takie jak narażenie na szkodliwe treści, Cyberprzemoc i naruszenia prywatności. Teza ta bada zagrożenia związane z korzystaniem przez dzieci z Internetu, czynniki wpływające na ich bezpieczeństwo w Internecie oraz technologie dostępne do ochrony dzieci w świecie cyfrowym. Ponadto podkreśla rolę rodzin, szkół i programów edukacyjnych w zapewnianiu dzieciom bezpiecznego korzystania z Internetu. Badanie łączy analizę teoretyczną z danymi empirycznymi, które pochodzą z wywiadów i ankiet przeprowadzonych wśród uczniów oraz ich rodziców. Skupia się na tym, jak dzieci postrzegają zagrożenia w sieci, jakie jest zrozumienie tych problemów przez rodziców oraz jak efektywne są aktualne cyfrowe narzędzia ochrony. W pracy przedstawiono także propozycje działań, które integrują podejścia technologiczne z edukacyjnymi, by stworzyć bezpieczniejsze środowisko online dla najmłodszych. Analiza obejmuje również ocenę świadomości rodziców w kontekście internetowych zagrożeń oraz efektywności stosowanych obecnie rozwiązań. Zaproponowano konkretne praktyki, które łączą aspekty technologiczne i edukacyjne, by zwiększyć ochronę dzieci w cyfrowym świecie.
The increasing integration of the Internet into children's daily lives, particularly in the spheres of education and social interaction, brings both opportunities and threats. Young school-age children, who are especially vulnerable, encounter numerous online risks such as exposure to harmful content, cyberbullying, and breaches of privacy. This thesis examines the dangers associated with children's Internet use, the factors influencing their online safety, and the technologies available to protect children in the digital world. It also emphasizes the role of families, schools, and educational programs in ensuring safe Internet use for children. The study combines theoretical analysis with empirical data collected through interviews and surveys conducted with students and their parents. It focuses on how children perceive online threats, how well parents understand these issues, and how effective current digital protection tools are. The paper also presents proposed actions that integrate technological and educational approaches to create a safer online environment for the youngest users. The analysis includes an assessment of parental awareness regarding online threats and the effectiveness of current solutions. Specific practices are proposed that combine technological and educational aspects to enhance child protection in the digital world.
|
| Keywords: |
dzieci w wieku wczesnoszkolnym, bezpieczeństwo w Internecie, cyberprzemoc, uzależnienie od Internetu, rodzina a media cyfrowe, profilaktyka cyfrowa, edukacja medialna, szkoła i rówieśnicy, zagrożenia online, filtry rodzicielskie
early school children, online safety, cyberbullying, internet addiction, family and digital media, digital prevention, media education, school and peers, online threats, parental filters
|
| Reviewers: |